Van 28 oktober t/m 5 november was het thema van de Fairtrade week

Fairtrade en Klimaat. Gekozen werd om iets te doen met voeding.

Op 28 oktober startten wij als Kernteam Fairtrade Gemeente Aalsmeer met een vraaggesprek op Radio Aalsmeer. Daarna werd er druk gekookt en gesmuld op de opgegeven adressen.

In onze gemeente Aalsmeer werden diverse adressen benaderd om soep te koken met Fairtrade producten in deze week. Daarbij werden verrukkelijke recepten verstrekt met tevens een pakje Fairtrade kruidenpasta.

Ook werd tijdens de commissievergadering in het gemeentehuis van 31 oktober het recept en informatie verstrekt. De raadsleden zegden toe ook soep te gaan koken.

Wat heeft dit nu met klimaat te maken. Fairtrade werkt mee aan klimaatverandering

doormiddel van het planten van bomen, het investeren in wateropslag en waterbesparing. Daarnaast stimuleert ze het overschakelen op schone, groene energie en geeft ook trainingen over klimaatverandering aan kleine boerenbedrijven in Afrika, Aziƫ en Midden- en Zuid-Amerika.

Dus genoeg redenen hoe je door het kopen van producten met het Fairtrade keurmerk boeren kunt ondersteunen tijdens de klimaatcrisis.

Dus maken we samen de wereld schoner en eerlijker.

Bij het Kernteam Fairtrade Gemeente Aalsmeer kunt u alle informatie krijgen over

Fairtrade/Eerlijke handel. De gemeente Aalsmeer is immers een Fairtrade gemeente.

Zie de website fairtradegemeenteaalsmeer.nl