Twee keer per jaar houdt de Werkgroep Fairtrade Gemeente Aalsmeer een Fairtrade week. Dit is altijd in het voorjaar en in het najaar, dus nu van 28 oktober – 5 november.

Het thema van deze tweede week is Fairtrade en Klimaat.

De Fairtrade organisatie werkt samen met vaak kleine boerenbedrijven in Afrika, Azië en

Midden- en Zuid-Amerika aan een beter klimaat. Dit doet ze onder andere door het bevorderen van het planten van bomen voor schaduw en biodiversiteit.

Er is daarom deze Fairtrade week gekozen voor voeding. Veel plannen zijn er bedacht, toch heeft de Werkgroep Fairtrade Gemeente Aalsmeer gekozen voor een soepactie.

Horeca ondernemingen, buurt- en dorpshuizen, kerken en verpleeghuizen zijn aangeschreven of zij soep willen koken met kruidenpasta (en eventuele andere producten) met het keurmerk Fairtrade. Een pakje kruiden was bijgesloten en tevens twee recepten.

Ook interesse in het koken van overheerlijke Fairtrade soep snel dan naar de supermarkt of de Wereldwinkel Aalsmeer voor de Fairtrade ingrediënten. Het recept kan aangevraagd worden via e-mail: info@fairtradegemeenteaalsmeer.nl of bel naar Betty Kooij 0297-321509.

Klik hier en bekijk de flyer.