Houd afstand en steun elkaar!

Wereldwijd passen organisaties zich aan om de verspreiding van COVID-19 tot een minimum te beperken.

Ook in onze gemeente wordt dit gedaan. Als Werkgroep Fairtrade Gemeente Aalsmeer staat ons werk niet stil.

We blijven ons inzetten om de boeren en arbeiders te ondersteunen die het hart vormen van ons werk. We zijn immers allemaal met elkaar verbonden. Niet alleen hier, maar over de hele wereld. Net zoals nieuwe virussen de wereld doorkruisen, zo ook de Fairtrade producten o.a. in de supermarkten.

Mensen zijn terecht bezorgd dat wie nu al moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen, het hardst getroffen zal worden door deze periode van sociale isolatie en economische vertraging. Kleine organisaties en hun werknemers, zelfstandigen en andere mensen met onzekere banen leven met krappe marges.

Kleinschalige boeren, landarbeiders en producenten in ontwikkelingslanden worstelen om genoeg te verdienen om hun gezin te onderhouden.

Voor ons als samenleving biedt dit echt een kans om elkaar door deze moeilijke situatie heen te helpen.

Daarom roepen wij als werkgroep op:

*Koop bewust, er zijn voldoende producten, ook Fairtrade producten, te koop.

*Steun de kleine boeren en lokale winkels.

Lokale ondernemers hebben het zwaar. Het is mooi om te zien hoe initiatieven in onze gemeente opkomen om elkaar te steunen.

Ook ondernemers en kleine boeren in de ontwikkelingslanden hebben het zwaar.

Het zijn onzekere tijden en deze boeren en producenten hebben vaak geen spaargeld of lokale overheid om op terug te vallen. Ze leven al in armoede.

Blijf dus ook Fairtrade producten als koffie, thee, suiker, chocola, rijst, bananen, bloemen e.d. kopen om kleine ondernemers in het buitenland te steunen.

Meer informatie over Fairtrade is te vinden op de website: www.fairtradegemeenteaalsmeer.nl of mail voor informatie naar: info@fairtradegemeenteaalsmeer.nl Bellen kan ook: 0297-321509