Dit keer een stukje van de Werkgroep Fairtrade gemeente Aalsmeer over broodbeleg.

Is u bekend dat hagelslag in de jaren ’30 van vorige eeuw is ontstaan?

Buiten ons land wordt hagelslag alleen in België, Suriname en Indonesië gegeten. Mensen die uit ons land emigreerden zijn blij als we hagelslag meenemen uit Nederland want wij eten graag zoet op ons brood. Daarom zijn er ook diverse aanbieders van Fairtrade broodbeleg. Naast hagelslag valt ook te denken aan chocoladepasta, hazelnootpasta, pindakaas, honing en diverse smaken jam.

Het is te koop zowel in gewone verpakking als in klein verpakking. Let op het keurmerk als u zoet broodbeleg koopt.

Meer informatie over Fairtrade is te vinden op de website: www.fairtradegemeenteaalsmeer.nl of via de e-mail: info@fairtradegemeenteaalsmeer.nl